facebook afdtwitter afd
  • 10.35 - 11.20
  • 11.20 - 11.50
  • 11.50 - 12.35

Parallelsessie 1
SEO voor affiliates: word onafhankelijk van Google updates met een lange termijn SEO strategie
Door: Frank Husmann
Wil je niet overgeleverd zijn aan de grillen van Google? In deze sessie leer je hoe Google de spelregels voor Zoekmachine Optimalisatie (SEO) de afgelopen jaren veranderde en hoe je nu en in de toekomst onafhankelijk wordt met een bredere online marketing strategie gebaseerd op content marketing.


Parallelsessie 2
The Evolving European Affiliate Landscape
Door: Daniel Woyteczek 
Parallelsessie 3
Hoe maak je optimaal gebruik van Product datafeeds?
Door: Keete MagrijnRutger Groot
Binnen het retailsegment zijn product datafeeds verantwoordelijk voor maar liefst 30% van de omzet. Dat komt o.a. door de hoge conversie en de gebruiksvriendelijkheid voor bezoekers. Maar er zijn ook uitdagingen voor publishers. Hoe kom je tot een eenvoudige technische implementatie? En hoe zit het met datafeeds en SEO voor je vindbaarheid bij consumenten? In deze praktische sessie delen we cases van adverteerders die custom made datafeeds bieden aan publishers. Daarnaast geven we je handige tips op het gebied van techniek, SEO en conversie voor quick wins. Hiermee haal jij het maximale uit je product datafeeds!
  • 12.35 - 13.35
  • 13.35 - 14.20

Parallelsessie 1
Affiliate marketing zoals het zou moeten zijn - onbekende (sexy) affiliate & optimalisatie technieken - Part Two
Door: Wilco de Kreij
Het vervolg op de best gewaardeerde presentatie van de AFD 2013. In deze presentatie gaat Wilco de Kreij aan de hand van inspirerende cases diverse "outside-the-box" strategieën en tactieken delen die in Nederland niet of nauwelijks (goed) toegepast worden.


Parallelsessie 2
Guide to mobile affiliate marketing
Door: Camille Palluat de Besset
With the rapid development of mobile usage, it is now essential for advertisers to provide a mobile conversion funnel and to think its acquisition taking into account this new channel. In order to assist advertisers in setting up a relevant mobile affiliate strategy, Tradedoubler will present the existing tools and methods available and advise on recruiting "mobile" affiliates through several examples and a case studies.


The idea is to present the mobile opportunity with market stats coming from our researches and network and explain how to take advantage of this opportunity thanks to mobile affiliation. Advertisers and publishers will be interested to learn more about users shopping behavior and also understand the tools and strategies used in mobile affiliation.


Parallelsessie 3
MISSION IMPOSSIBLE? Affiliate marketing in een gereguleerde kansspelmarkt vanaf 2014
Door: Willem van Oort
Performance based marketing is een specialiteit die bij online kansspelen ver ontwikkeld is, en affiliate marketing is daar een groot onderdeel van. Tijdens de sessie zal Willem een introductie over de online kansspelmarkt geven, de rol van performance marketing en specifiek de rol van affiliate marketing daarin belichten. Inclusief tips om in een gereguleerde markt (vanaf 2014/2015) affiliate marketing te bedrijven voor online kansspelen.
  • 14.20 - 15.05

Parallelsessie 1
20 Data Driven Performance Insights
Door: Kevin Edwards
The performance channel is a diverse and complex ecosystem stretching across many sectors. Attempting to do justice in a short space of time to such breadth of digital coverage and reach, this presentation will focus on 20 client, sector and industry insights that crystallise the power of the channel. Expect a rapid whistle stop tour of acquisition based marketing from mobile conversion rates to customer quality data and much more in between.


Parallelsessie 2
SEO Clinic
Door: Eduard Blacquière, Roy Huiskes en Kevin Verleg

Parallelsessie 3
Mobile: klinkt cool! En nu?
Door: Christiaan Solcer
Apps & Mobile klinken gaaf. Wat zijn de ontwikkelingen op affiliate gebied hierover en bovenal waar je op moet letten om deze kanalen succesvol in te zetten in binnen- en buitenland. Christiaan vertelt zijn ongezouten mening en visie over valkuilen, kansen en wat de toekomst kan bieden voor iedereen in het performance based eco systeem: de adverteerder, netwerk en publisher.

  • 15.05 - 15.35
  • 15.35 - 16.20

logoPAN
Het Platform Affiliate Netwerken (PAN) lanceerde begin 2014 een gedragscode voor ontdubbeling en conversieattributie voor adverteerders. Volgens het PAN dient de gedragscode meer duidelijkheid en transparantie te creëren voor publishers en netwerken enerzijds en adverteerders anderzijds. In de PAN Paneldiscussie zullen diverse experts plaats nemen en hun mening delen over de huidige en toekomstige Affliate markt.

  • 16.20 - 17.05
  • 17.15 - 19.30

Event informatie


Datum:
22 mei 2014

Locatie:
DeFabrique - Utrecht
Klik hier voor een routebeschrijving
Affiliate:
€ 195,-

Adverteerder, mediabureau,
netwerk, overig:
€ 295,-

Hoofdsponsors


ZANOX Logo RGB

Sponsors

A4Ulogo kwanko  online-activityResponseConcepts   TDVIP-response-logo

Partners

twinklethuiswinkelorgaffiliateblognl800x200MT-algemeen-payoff