facebook afdtwitter afd
  • 09:20 - 10:15

Door: Kevin Edwards
The performance channel is a diverse and complex ecosystem stretching across many sectors. Attempting to do justice in a short space of time to such breadth of digital coverage and reach, this presentation will focus on 20 client, sector and industry insights that crystallise the power of the channel. Expect a rapid whistle stop tour of acquisition based marketing from mobile conversion rates to customer quality data and much more in between.

  • 10:15 - 10:45
Door: Hatice van Leeuwen
Deze sessie zal ingaan op de huidige mobile statistieken die we zien bij de zanox Group en Affiliate Window. Daarnaast komen actuele mobile publisher trends aan bod uit de UK en zal er dieper worden ingegaan op de mobile customer journey: Is het last-click CPA model wel hanteerbaar voor mobile? Als afsluiter zal er worden ingegaan op de future of mobile en komen verschillende mobile trends aan bod.
  • 10:45 - 11:15
  • 11:15 - 12:00

Parallelsessie 1
SEO voor affiliates: word onafhankelijk van Google updates met een lange termijn SEO strategie
Door: Frank Husmann
Wil je niet overgeleverd zijn aan de grillen van Google? In deze sessie leer je hoe Google de spelregels voor Zoekmachine Optimalisatie (SEO) de afgelopen jaren veranderde en hoe je nu en in de toekomst onafhankelijk wordt met een bredere online marketing strategie gebaseerd op content marketing.


Parallelsessie 2
Quo Vadis Affiliate Marketing
Door: Daniel Woyteczek 
Where is Affiliate Marketing heading to? What happenend in the past and what will happen in the future? A lot of intransparency is dominating the market. Advertisers are questioning the traffic quality and publishers on the other hand are unsure whether their effort will pay off as advertisers are increasingly restricting the way publishers can advertise their programs. The speaker will give an overview of the current obstacles in affiliate marketing and what all stakeholders should do to make sure that the industry will grow further.


Parallelsessie 3
Hoe maak je optimaal gebruik van Product datafeeds?
Door: Keete MagrijnRutger Groot
Binnen het retailsegment zijn product datafeeds verantwoordelijk voor maar liefst 30% van de omzet. Dat komt o.a. door de hoge conversie en de gebruiksvriendelijkheid voor bezoekers. Maar er zijn ook uitdagingen voor publishers. Hoe kom je tot een eenvoudige technische implementatie? En hoe zit het met datafeeds en SEO voor je vindbaarheid bij consumenten? In deze praktische sessie delen we cases van adverteerders die custom made datafeeds bieden aan publishers. Daarnaast geven we je handige tips op het gebied van techniek, SEO en conversie voor quick wins. Hiermee haal jij het maximale uit je product datafeeds!
  • 12:00 - 12:45

Parallelsessie 1
Affiliate marketing zoals het zou moeten zijn - onbekende (sexy) affiliate & optimalisatie technieken - Part Two
Door: Wilco de Kreij
Het vervolg op de best gewaardeerde presentatie van de AFD 2013. In deze presentatie gaat Wilco de Kreij aan de hand van inspirerende cases diverse "outside-the-box" strategieën en tactieken delen die in Nederland niet of nauwelijks (goed) toegepast worden.


Parallelsessie 2
Guide to mobile affiliate marketing
Door: Camille Palluat de Besset
With the rapid development of mobile usage, it is now essential for advertisers to provide a mobile conversion funnel and to think its acquisition taking into account this new channel. In order to assist advertisers in setting up a relevant mobile affiliate strategy, Tradedoubler will present the existing tools and methods available and advise on recruiting "mobile" affiliates through several examples and a case studies.


The idea is to present the mobile opportunity with market stats coming from our researches and network and explain how to take advantage of this opportunity thanks to mobile affiliation. Advertisers and publishers will be interested to learn more about users shopping behavior and also understand the tools and strategies used in mobile affiliation.


Parallelsessie 3
MISSION IMPOSSIBLE? Affiliate marketing in een gereguleerde kansspelmarkt vanaf 2014
Door: Willem van Oort
Performance based marketing is een specialiteit die bij online kansspelen ver ontwikkeld is, en affiliate marketing is daar een groot onderdeel van. Tijdens de sessie zal Willem een introductie over de online kansspelmarkt geven, de rol van performance marketing en specifiek de rol van affiliate marketing daarin belichten. Inclusief tips om in een gereguleerde markt (vanaf 2014/2015) affiliate marketing te bedrijven voor online kansspelen.
  • 12:45 - 13:45
  • 13:45 - 14:30

Parallelsessie 1
Van converteren moet je leren
Door: Maurice Beerthuyzen
In zijn presentatie laat Maurice Beerthuyzen enkele treffende voorbeelden zien van conversie optimalisatie. Hoe zorg je ervoor dat je landingspagina's optimaal geoptimaliseerd worden? Welke methodiek gebruikt Online Dialogue daarvoor? En wat is de rol van persuasion in dit geheel?


Parallelsessie 2
SEO Clinic
Door: Eduard Blacquière, Roy Huiskes en Kevin Verleg
Laat je site analyseren door de experts en leer van de tips die zij geven voor beter en meer bezoek op je website. Je kunt je website vooraf aanmelden via @affiliatedag en via een selectie zullen er een aantal sites besproken worden. Tijdens de sessie is interactie belangrijk en is het mogelijk om je site ter plaatse te laten beoordelen indien daarvoor nog tijd beschikbaar is.


Parallelsessie 3
Mobile: klinkt cool! En nu?
Door: Christiaan Solcer
Apps & Mobile klinken gaaf. Wat zijn de ontwikkelingen op affiliate gebied hierover en bovenal waar je op moet letten om deze kanalen succesvol in te zetten in binnen- en buitenland. Christiaan vertelt zijn ongezouten mening en visie over valkuilen, kansen en wat de toekomst kan bieden voor iedereen in het performance based eco systeem: de adverteerder, netwerk en publisher.

  • 14:30 - 15:15

Parallelsessie 1
Let's go international
Panelleden: Stijn Kruijsen, Catharina Zientz onder leiding van Dagvoorzitter Wim Andréa
In deze sessie vertellen succesvolle Nederlandse publishers hoe ze de internationale markt veroveren. Hoe is het om zaken te doen in Belgie, Duitsland, UK en VS? Wat zijn de belangrijkste verschillen, hoe pak je het aan, waar dien je allemaal rekening mee te houden, wat zijn de gevaren en waar liggen de grootste kansen?

Parallelsessie 2
Click2call - de mobile performance revolutie
Door: Brigitta Schlumpf & Louise Verschuren
Callcenter land heeft harde klappen gehad. De invoering van het bel-me-niet register, dalende aantallen en kwaliteit van terugbelafspraken.Inbound calls genereren is de oplossing. Leukere gesprekken voor de agent en de consument met vele malen hogere conversies tot gevolg. In deze sessie casestudies, tips & trics hoe zowel adverteerders als publishers deze nieuwe mogelijkheid optimaal kunnen benutten

Parallelsessie 3
SanomaVentures presents Social Shop: De toekomst van social commerce
Door: Sander Dullaart & Sjoerd Huitema
Sjoerd zal vertellen over de nieuwe investeringen van SanomaVentures en hoe performance based marketing een belangrijke rol speelt voor de startups van SanomaVentures. Een case hiervan zal worden gepresenteerd door Sander Dullaart, zijn startup Social Shop ontving recentelijk een investering van SanomaVentures.

 

  • 15:15 - 15:45
  • 15:45 - 16:15

logoPAN

De branche vereniging Platform Affiliate Netwerken (PAN) bestrijkt met hun activiteiten en diensten op dit moment het grootste deel van de affiliate marketing activiteiten in Nederland. Het eerste deel van de Paneldiscussie zal in het teken staan van onderwerpen die PAN sinds haar oprichting heeft aangepakt: Aanpassen van de Cookie wetgeving. gedragscode ontdubbeling en conversie attributie voor adverteerders en het gebruik van toolbars.


Om de discussie zo interactief mogelijk te houden willen de vijf PAN panelleden onder leiding van dagvoorzitter Wim Andréa de discussie aangaan met de zaal. Enkele onderwerpen die aanbod zullen komen: New performance modellen, customer Journey en multiple devices.

In de PAN Paneldiscussie zullen vijf experts plaats nemen:

1. Marko Dobroschelski (Daisycon)
2. Jessica Haagmans (Affilinet)
3. Lauri Koop (Zanox)
4. Govert van Eerde (Tradedoubler)
5. Rik van Elk (Affiliate4you)

  • 16:15 - 17:00

Door: Stefan Havik
Performance sucks. Reach is scalable. Performance isn't.
De markt van advertising beweegt steeds meer naar performance based modellen. Welke rol speelt de uitgever in dit landschap? Stefan Havik geeft je een kijkje in de keuken van het grootste mediahuis van Nederland. Wat zijn de laatste ontwikkelingen bij Sanoma? Wat is de visie en de aanpak van performance based advertising en de affiliate markt? En hoe voeg je waarde toe om jouw performance inspanningen te verbeteren?

  • 17.15 - 19.30

Event informatie


Datum:
22 mei 2014

Locatie:
DeFabrique - Utrecht
Klik hier voor een routebeschrijving
Affiliate:
€ 195,-

Adverteerder, mediabureau,
netwerk, overig:
€ 295,-

Partners

twinklethuiswinkelorgaffiliateblognl800x200    MT-algemeen-payoff 
iabnlAffiliate-LO-FF

Hoofdsponsors


ZANOX Logo RGB

Sponsors

A4U    daisycon 2013 PMS 375C      logo kwanko  online-activityResponseConcepts   TD                                    VIP-response-logo          Wuzzon